JEST
M

JEST STUDIO

Poznajmy się!

Obserwuj mnie:
Ins    Fb     Pin     Be     Db     Li

LSD Box

Sytuacja

LSD Studio to pracownia projektowania wnętrz specjalizująca się w realizacjach dla branży retail. Obsługują duże marki takie jak BYTOM, Dior, Notino, Tutti Santi i wiele innych. Mówią o sobie, że dbają o swoich klientów jak ekskluzywna klinika projektowa. To właśnie inspiracja medycyną stała się jednym z głównych motywów projektu materiałów promocyjnych dla LSD, przygotowanych z myślą o udziale w międzynarodowych targach. Pudełko-apteczka, zawierające różne elementy mające stanowić kompendium wiedzy o pracowni, jest znacznie bardziej skomplikowane niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.Tak na przykład na jego wieku znajdują się “alegorie” ognia wody i powietrza – żywiołów cechujących w tej współpracy mnie oraz moich zleceniodawców, wyobrażone w konwencji przywodzącej na myśl projektowanie graficzne lat siedemdziesiątych epoki dzieci kwiatów (inspiracją były okładki albumów popularnego w tej dekadzie zespołu Earth Wind and Fire), co jest humorystycznym nawiązaniem do nazwy pracowni LSD. Pojawiają się tutaj także inspiracje sztuką op-artu. Projekt jest efektem niezwykłego doświadczenia, jakim była współpraca projektantów różnych branży, a tym samym przedstawicieli różnych metod i perspektyw.

Wyzwanie
LSD Studio zwróciło się do mnie z prośbą o stworzenie materiałów promocyjnych rozwijających istniejącą identyfikację graficzną, mających być prezentowanymi potencjalnym klientom podczas najważniejszych targów w branży. Produkt musiał zatem przykuwać uwagę, wyróżniać się spośród konkurencji i poświadczać kreatywność oraz wysoką jakość projektowania wnętrz przez LSD Studio. Największym wyzwaniem było jednak połączenie wszystkich strategicznych działań w spójny proces prowadzący do produkcji konkretnego produktu dla klienta. Wszystkie elementy zestawu promocyjnego były zaprojektowane, prototypowanie i wyprodukowane w stosunkowo niskim nakładzie. W samym procesie produkcji brało udział około 15 osób, których działania trzeba było skoordynować, a przy okazji czuwać nad ich jakością.


Rozwiązanie
W efekcie szybkiej i intensywnej współpracy powstała koncepcja zakładająca stworzenie m.in. systemu kolekcjonowania kontaktów do potencjalnych klientów studia oraz aplikacji na tablety zintegrowanej z systemem CRM (Customer Relationship Management), tak by podczas krótkiej, bezpośredniej rozmowy można było sklasyfikować potencjalnego klienta, nawiązać z nim pierwszą relację i później w automatyzowany sposób ją podtrzymywać. Integralną częścią koncepcji było stworzenie 500 szt. pudełek z opisem firmy “w pigułce”. Forma pudełek nawiązuje do opakowania farmaceutycznego, co wynikało ze strategii komunikacji marki. Powstało także portfolio w nakładzie 100 egz.

Dopełnieniem materiałów stały się większe, luksusowe pudełka-apteczki, ręcznie wykonane z najwyższej jakości materiałów oraz przy ogromnej dbałości o każdy szczegół. Znalazły się w nich materiały promocyjne. Pudełka zostały wykonane w 21 egzemplarzach, każde z nich jest numerowane i opatrzone jednostkową inskrypcją. Do ich wykończenia wykorzystano specjalnie wykonaną tkaninę o zaprojektowanym przeze mnie graficznym wzorze. Koncepcja elementów wypełniających pudełko została wypracowana wspólnie z projektantami LSD: stylizowane na opakowanie farmaceutyczne zawiera wysuwającą się szufladkę z nadrukiem przedstawiającym sklep oraz ulotkę farmaceutyczną opisującą zakres działalności firmy. Zaprojektowałem również ikony określające pola działalności pracowni projektowej. Unikatowym, luksusowym dopełnieniem pudełka były czekoladki robione na zamówienie w 5 smakach. Na opakowaniu każdej z nich znajdowała się naklejka-emotikona, wyrażająca jedną emocję z szerokiego spektrum: od zadowolenia do zaskoczenia.  Znajdujące się w środku portfolio zostało wydrukowane na niepowlekanym papierze, kaszerowane. Wizytówki zostały wydrukowane w czterech wzorach frontów (awersów) i dwóch wzorach tyłów (rewersów). Na ich rewersie znajduje się wypukły pattern, zastosowany także na pozostałych materiałach. W krótkim czasie udało mi się zająć całym procesem od koncepcji, poprzez prototypowanie, po produkcję i dostarczenie gotowych rozwiązań.

Klient:

Nazwa Klienta

Kategoria: