JEST
M

Tu zobaczysz moje najnowsze wpisy na Insta może nawet zdjęcia kota albo innych posiłków.

Obserwuj mnie:
Ins    Fb     Pin     Be     Db     Li

KRAKOW PHOTO FRINGE

Zostałem poproszony o zrobienie redesignu identyfikacji cyklicznej imprezy towarzyszącej ‎Krakow Photo Month Festival czyli Krakow Photo Fringe 2016 i 2017. Moje grafiki odmieniły jedną z najbardziej rozpoznawalnych małopolskich imprez fotograficznych. Festiwal Photo Fringe odbywał się na bardzo dużym obszarze miasta. Sam koncept na  imprezę to rodzaj “kulturalnej Franczyzy“ Format ten skupia, konsoliduje i ogniskuje działania różnych grup, środowisk oraz instytucji o charakterze lokanym. Podszedłem do istniejącej identyfikacji z szacunkiem, nie zmieniając jej najbardziej charakterystycznych cech, czyli typografii i kolorystyki. Moim celem było ożywienie identyfikacji festiwalu i sprawienie, aby była ona bardziej rozpoznawalna. W tym celu powstały m.in. ikony funkcjonalne, nieco zwariowane, absurdalne i jednocześnie stanowiące bardzo silne wizualnie znaki graficzne. Podkreślają one antropocentryczną i demokratyczną sferę imprezy. Powstał też bardzo charakterystyczny plakat imprezy przedstawiający wszędobylskiego Foto-Ludzika.

 

Sytuacja
Założenie projektowe w tym przypadku to zachowanie typografii i kolorystyki, które były najbardziej charakterystycznymi elementami identyfikacji, przy odświeżeniu całości, dodaniu ikon kategoryzyjących wydarzenia oraz podkreśleniu społecznego i oddolny charakteru inicjatywy.


Wyzwanie
Wyzwaniem w tym wypadku był bardzo krótki termin realizacji i olbrzymie skomplikowanie mapy festiwalowej, która do ostatnich minut uzupełniana była o nowe miejsca biorące udział w projekcie. Kolejnym istotnym wyzwaniem był ograniczony budżet i bardzo dużo rozproszonych wydarzeń na terenie całej małopolski. Mimo tego, wszystko udało się ukończyć z powodzeniem.


Rozwiązanie

W ramach identyfikacji festiwalu powstały formy mapujące bardzo duży obszar działań festiwalowych. Wydarzenia zostały podzielone na kategorie, do których zostały przyporządkowane ikony. Ikony musiały być na tyle charakterystyczne i interesujące żeby przykuwały uwagę w dużym rozmiarze i pozostawały czytelne w małej skali. Ikony stały się nawigacją i wayfidingiem festiwalu. Zostały umieszczone na wszystkich materiałach festiwalowych: Identyfikujących obszar – mapie, identyfikujących miejsca w przestrzeni – dużych naklejkach mówiących o miejscach zbiorowej wystawy. Identyfikacja dawała również narzędzia organizatorom do identyfikacji uczestników i widzów. Powstały także  piny, pocztówki, plakaty i program festiwalu. Przygotowałem również materiały na www i do social mediów.

 

Zaproponowany przeze mnie sposób obrazowania imprezy był na tyle przekonujący i atrakcyjny, że szata graficzna została wykorzystana w dwóch kolejnych odsłonach festiwalu, a widoczna na plakacie postać będąca hybrydą człowieka i aparatu fotograficznego stała się symbolem całej imprezy. Identyfikacja Photo Fringe jest ascetycznie prosta, ale oddaje ducha tego nieco undergroundowego eventu.

 

Klient: Miesiąc fotografii w Krakowie / Fundacja Sztuk Wizualnych
Kompetencje:  Rebranding, koncepcja kreatywna, projekt materiałów promocyjnych, branding, projektowanie ikon, mapa festiwalowa, wayfinding
Narzędzia: ołówek, gumka, głowa, serce, illustrator, InDesign

Kategoria: